tisdag 19 januari 2016

Att hjälpa en vän...

Alla vi som syr tror jag har fått frågan från en vän som huxflux kommer på att de har någon bemärkelsedag inpå knuten om vi har något på lager. Det händer mig titt som tätt och hände igår igen. Nej dåligt med alster på lager men visst fixar jag en duk lite snabbt.... Så fram med tyger, skära och plugga i bok i öronen och sy. Sy tills bara handsömnaden återstod för den fixade jag ikväll framför Bygglov.

Tygerna är från Downton Abbey serien, som jag hade i prenumeration hos Butiken Annalunda, tänk att man kan prenumerera på det mesta! 
Hoppas nu att min väns vän tycker om den, jo några glasunderlägg till blir det också. 

Såg ni Skavlan i fredags? Det gjorde jag och berördes så av denna kvinnas berättelse att jag innan slutvinjetten var över så hade jag beställt boken. Den kom i brevlådan idag

Må gott!
Heléne

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det kul när någon frågar om man vill sy något som de kan ge bort i present.
    Och förhoppningsvis är det ett bevis på att de gillar det "vi syr"!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så flott at du hjelper en venn som har behov for en håndsrekning!
    Løperen ble kjempefin :) Mottakeren blir nok veldig fornøyd!!

    SvaraRadera