måndag 11 januari 2016

Måndag

Så var det måndag igen och jag har 1veckas ledigt kvar! Tog lite sov och slappar morgon, kollade lite bloggar och på Bambis blogg har hon omnämnt mig och min blogg! Gissa om jag blev glad!! Hon har sytt ugglor med Quick curve linjalen idag, dom har jag också gjort, både kuddar och duk enligt AnnaKas mönster. 
Den här kudden har jag bla gjort. Den linjalen kan man göra många roliga mönster med! Så den kan jag rekommendera! Bambi har ju "visa och berätta" måndag idag på http://bambisyr-evaj.blogspot.se/?m=1 jag tänkte vara med och inspirera med lite french brand "fransk fläta". Jag lärde mig det på en syvecka hos Gittan Wäfors och har gjort måååånga dukar, en bonad, mugrugs av denna teknik. Som vanligt är det bara fantasin som sätter stopp! Man varierar enkelt storlekarna själv!
Jag har 2 böcker i tekniken

De är fulla av inspiration med olika mönster och färgval, vad säga om denna skapelse

Vem vill inte ha den på väggen? I mitt förra inlägg visade jag två färdiga dukar, idag tänker jag visa en pågående duk som jag håller på att sy till en kompis

Det är lite roligt för upplevelsen av duken är ofta en och när avslutningskanten kommit på så ser den helt annorlunda ut. Just nu känns den lite "mönstrig" men när kanten som ska vara i samma tyg som de små kvadraterna kommit dit så kommer den att bli mycket lugnare. Jag inväntar nu hur lång hon vill ha den innan den blir klar. 
Ja har ni inte provat dessa två tekniker då har ni massor av roliga stunder framför er om det är så att ni känner att ni vill testa! 

Må gott! 
Heléne

6 kommentarer:

  1. Det är ett roligt mönster. Jag har sytt flera löpare i olika storlekar i den tekniken.

    SvaraRadera
  2. Så fin pute! Jeg har både mønster og linjal på lur og nå kommer inspirasjonen sigende kjenner jeg!

    SvaraRadera
  3. Jättekul kudde och kul när man köper en mall att man använder mer än en gång. Fina löpare blir det också!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Underbar kudde!
    och duken är bara så fin!
    Passar på att tacka för din goa kommentar på min Blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ugglorna som Du sytt med hjälp av linjalen är så söta, så söta!
    Och jag gillar verkligen Ditt val av färgerna på kudden.

    Dollandesign

    SvaraRadera