måndag 19 januari 2015

Tulpaner

Nu är det tulpantid älskar dessa krispiga fina blommor. Till jul sydde jag en tulpanduk som jag hade i skyltfönstret på skoaffären på byn, den blev såld och i lördags kom hon som köpt den fram till mig på affären och frågade om jag kunde sy en till i mindre juliga färger. Självklart sa jag och hon ville ha svart/grå/vit och någon färg. 
Väl hemma gjorde jag den här toppen

Den är mackad och redo för quiltningen som jag tänkt göra idag men då kom jag på att jag skulle städa syrummet för jag har köpt ett bord som jag ska ha som skärbord och det behövde då beredas plats. 
Mönstret är ur Quiltmagasinet 1/2013.

Nu ska jag kika in hos Bambi och hennes "Visa och berätta måndag" http://bambisyr-evaj.blogspot.se och se om jag får någon inspiration till kommande projekt! 

Må gott!
Heléne

5 kommentarer:

  1. Härliga tulpaner du har på din duk och kul att du fick en uppskattande kund. Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt med sådan beställning och löparen blir ju jättefin!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du fick den fina duken såld! Den här är inte alls efter utan är precis lika fin den också! Vackra färger tillsammans har du valt.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Så lekre farger og stoffer! Løperen ble kjempefin! :-)

    SvaraRadera
  5. Den blev verkligen vårlig och fin. Skynda dig att städa så du kan sy vidare;)

    SvaraRadera