måndag 24 april 2017

Mer dukar

Nu kan jag visa er den längsta löpare jag sytt. Ja det är en "Fjällduk" som är 2 meter lång! Jag blev tvungen att fråga min vän som beställt den hur långt bordet är där den är tänkt att ligga 3 meter! Där får många plats att äta middag tillsammans! 

Och den hör numera hemma i Tänndalen

I går sydde jag klar en annan duk som också ska till fjällen, jag visar er den i sin helhet när jag vet att den kommit på plats

Här valde jag att göra en applikation i form av ett hjärta med texten i

På kvällskvisten blev jag sticksugen så jag plockade fram ett snabbt och lättstickat projekt - sittunderlag som sen tovas i tvättmaskin. Det är alltid bra att ha några på lut här hemma. 
Den här gången valde jag dessa färger

Lite dukar (för ovanlighetens skull :-) och lite stickning är mitt inspirationsbidrag till Bambis "visa och berätta" måndag 

Kika in där om du vill ha mer inspiration

Må gott!
Heléne

11 kommentarer:

  1. SÅ tøff løper til det lange fjellbordet. Stilig slik du har pyntet løperen, men applikasjon/ broderi. Fin quilting på begge to! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för din härliga inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag! Kram Bambi

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt löpare! Läcker!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Sååååå häftig Löpare, kommer själv från Norrbottens kust men har aldrig sett ett sånt ex. Jättefin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Va kul för det här är min egen design som blivit väldigt populär, vilket är jättekul!

      Radera
  5. Häftigt med en så lång löpare och fin är den också!!

    SvaraRadera
  6. Hej. Oj vad mycket fint du gör. Hittade till dig när jag googlade efter ett saxfodral. Hittade precis det jag sökte på din blogg från 2013. Letar och letar men hittar tyvärr inte var jag kan hitta detta mönster. Kommer du möjligen ihåg vart jag kan hitta detta. Jag har köpt en stor gammal sax på loppis som jag låtit slipa och skulle behöva ett fodral till den. Hälsningar Birgitta Nilsson från Tjörn

    SvaraRadera