lördag 10 januari 2015

Ett till babytäcke

Idag har jag sytt klart ett babytäcke, mer färgglatt än vad jag brukar och inte en gnutta svart i!! Förutom nosen då! Men det blev bra tycker jag.
Namnet i hjärtat är döljt för att inte avslöja mottagaren. Det är sytt av bitar av en balipop och applicerat med en nalle. Baksidan har flanell som jag var och köpte i dag på förmiddagen hos Birgit på Trä i Tyg i Revsund! Med mig dit fick jag två sykompisar som handlade till nästa Sykurs projekt som är watercolor. 

När jag ändå hade broderenheten påkopplad passade jag på att brodera namn på mina barns nya badlakan de fått av sin farmor med sambo. 
Jaha nu blev den här bilden sned! Men det gör kanske inte så mycket! 

Ja det var min lördag, nu ska jag slappa framför Stjärnorna på slottet! Kanske med stickningen. 

Må gott! 
Heléne 

1 kommentar:

  1. Så gulligt barntäcke. Det ska vara glada färger till barn, tycker jag.

    SvaraRadera