måndag 26 januari 2015

Småpyssel

Va sysugen ikväll men hade inget speciellt jag måsta sy då jag plockade fram den här boken
Slö bläddrade lite och kom till sidan med flygande gäss, och håll i er nu, jag har aldrig sytt flygande gäss!! Jag vet att det finns massor av sätt att sy dom på men jag tror jag gjorde det traditionellt. Tog några Lynette Anderson tyger och provade med
Dom här tygerna eller alla som hon designar är väldigt fina tycker jag. 
Jaha vad skulle jag nu med dom provbitarna till? Det blev en topp till en duk
Lite stök hade jag med tygets mönster upp och ner men tanken är att det följer runt. 

I helgen sydde jag två toppar till babytäcken, det ena var beställt så det har fått namn och födelsedatum men dom har jag täckt över med rött i ballongerna. Jag tycker att blått och rött är fint så då gjorde jag en till att ha på lut. 
Till den med nallen på fattas nu baksida men det ska jag fixa till helgen innan jag ska Quilta den. 

Fick lite påfyllning till tygförrådet häromdagen

Idag är det i vanlig ordning Bambis "Visa och berätta måndag" http://bambisyr-evaj.blogspot.se där tänkte jag försöka inspirera med mina bilder idag och inspireras av alla andras fina alster. Jösses vad mycket fint som tillverkas runt om i stugorna! 

Må gott!
Heléne

4 kommentarer:

  1. Tack för du är med och INSPIRERAR idag på Visa och Berätta och tack för din länkning!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Härlig topp till duken! Flygande gäss är så snyggt.
    Babytäcket är bara så ljuvligt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk vad hjärnan snurrar igång bara man tar i en bok och börjar bläddra lite.Gillar också verkligen dessa tyger och din duk blev så fin. Det går ju liksom inte att sluta när man har börjat - det ena ger ju det andra.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Egentligen är det som roligast i syrummet när man bara går in helt förutsättningslöst och får sy av hjärtats lust. Din blivande duk med "gässen" kommer att bli superfin.

    SvaraRadera