onsdag 20 januari 2016

Utmaningar

Jag vet att många som syr ger varandra utmaningar, jag och min syvän Pernilla Linered gör det sen något år tillbaka och det har blivit både stort och smått. Senast fick hon en utmaning av mig, som jag skrivit om tidigare men nu är den klar! Hon fick 4 st 50cm bitar, grön/gul/brun/orange hon fick lägga till tyger. Men alla 4 skulle finnas med. Själva utmaningen var att hon skulle sy något ur valfri bok hon hade hemma som inte hon sytt förut! Så här blev det, en superfin duk

Kolla in kviltningen och avslutningskanten som är så fin med flera färger. 
Ja vilken bok använde hon då?

Den här boken har jag nog inte sett så jag måste nog köpa den känner jag! 

Ja nu har hon gjort sitt, antagligen blir det min tur i sinom tid! Vilket jag ser fram emot med skräck blandad förtjusning! Vad som helst kan hända, hon har ju fått mig gilla handsömnad genom en utmaning så vem vet vad som händer!

Bravo Pernilla och tack för att du är min fina syvän!

Må gott!
Heléne

1 kommentar:

  1. Tack själv! Beställ nu inte boken för snabbt. Du skulle kunna få köpa min om du är intresserad. Kul är det med utmaningar och att du skulle börja gilla handsömnad. Det trodde jag aldrig. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Kram pårej.

    SvaraRadera