söndag 10 januari 2016

Dukar

Har i helgen sytt lite dukar. Jag fick en beställning på en svart/vit french brand duk

När jag fotat den kom jag på att jag ville ha en själv också, så då blev det i grå/vita nyanser för att matcha gardinerna och de senaste dukarna jag sytt till köket.

Vi ska till svärmor och äta middag ikväll och dom har renoverat köket och köpt ett nytt runt bord så jag har gjort en duk istället för att ta med en blomma

Det är samma som jag gjort förut men nu gjorde jag större trekanter för att det skulle passa bättre i storlek på ett matbord.
Har sytt ihop ännu en sån här men inte quiltat den ännu.
Mönstret i det svarta tyget är grönt ifall det inte syns på bilden. 
Det är kul att sy dukar tycker jag. 
Jo ett pennfodral har jag sytt också, det senaste hade jag tänkt ge till en vän men en annan vän behövde just det så det fick bli ett nytt. 

Må gott!
Heléne

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är så kul när Du visar ett mönster uppsytt i två olika färgställningar.
    Ett mönster kan verkligen framställas på olika sätt!

    Dollandesign

    SvaraRadera