fredag 15 januari 2016

Scrapsens dag!

Idag är det Scraphappy Day, det fick jag lära mig i veckan när jag var in på Guns blogg https://rutigt.wordpress.com/ då måste man ju fira det eller hur??!! 
Scraps är jag dålig på för att inte säga urusel! Man kan ju göra så mycket fint av små tygbitar som blir över men men. Jag hade en period när jag tänkte nu j...r ska jag ta reda på allt, det började med att min syvän Pernilla http://pernilla.linered.se/ sydde ett jättefint babytäcke på en syvecka vi var på hos Gittan Wäfors, jag fyllde år och alla syvännerna samlade ihop en scrapsrems låda till mig - Lycka! Det blev den här kudden
Remsorna är 11/8 inch och jag har använt Marti Michells log cabin linjal, dom är hur bra som helst och finns i en massa olika mått! 
Samma vecka sydde jag mer i scraps
En duk, svart/vitt/rött är jag!

En necessär. Sen har det blivit någon fler duk och lite mugrugs.
För att det ska vara kul med scraps krävs en viss ordning tycker jag, jag har börjat med att få till några lådor med kvadrater och remsor utskurna i samma mått men behöver fler lådor

Men det tar ju sina modiga timmar innan man har skurit upp, just nu har jag denna som väntar

Man borde väl skära till eftersom. Hur förvarar ni era scraps och vad syr ni av dom?
Ha en fin scrap happy Day!

Må gott!
Heléne

4 kommentarer:

  1. Tack för att du länkar till min blogg! jag färgsorterar mina scraps. En del skär jag ner till 1.5"rutor, eftersom jag syr ett täcke av dessa rutor. Det tar ju lite tid att få ihop tillräckligt många. Jag brukar sy ihop de rutor jag har, som Leaders and Enders. Alltid blir det något gjort :)

    SvaraRadera
  2. Så underbara saker du sytt. Jag jobbar mycket med scraps, bland annat syr jag små hus nu.
    Trevlig helg.
    kram

    SvaraRadera
  3. Så härlig din kudde blev! Ja, jag gillar också att sy i scraps och håller just nu på med en kvilt som heter "Mile a minute". För några år sedan började jag att skära ner i mindre bitar men nu färgsoterar jag istället och skär när jag ska använda dem!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Den där kudden är och förblir underbart vacker! Kramar

    SvaraRadera