måndag 25 januari 2016

Måndag

Måndag och ny arbetsvecka. Vart tog helgen vägen? Jag skulle sy massor var tanken men fick bara två dukar till jobbet klara

Twister duken blev inte bra med de svarta tygerna men den får duga, den andra däremot gillar jag. 

Jag började skära ut en duk till en vän, ska göra en twisterlöpare, har inte börjat sy än men det tänkte jag börja med ikväll

Igår var jag och fick mina naglar fixade, gillar verkligen det och detta gelelack som sitter i flera veckor. Madeleine som fixar mina fick välja färg denna gång och den är så häftig för det blir olika nyanser i olika sken, lila, vinröd eller brun

Jag var som vanligt in på Bambis blogg och idag vill hon ha med oss och sy en Quilt i 24 olika block, låter jättekul tycker jag och är sugen att hänga på, gå in på hennes "visa och berätta måndag" och läs mer och följ länkarna och kolla in vad de olika bloggarna bjuder på idag

Må gott!
Heléne

7 kommentarer:

  1. Dina dukar är sååååå fina!!! Färgerna är ju så snygga ihop.
    Läckra naglar har du också.

    kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Synes begge dukene ble flotte, jeg. Og det var ikke bare, bare. Synes det var mye. Jeg er glad dersom jeg klarer noen få hexagoner. Lekre negler, men klarer du å sy med dem?

    SvaraRadera
  3. "Bara två dukar"?
    Jag tycker att Du ska vara nöjd med det Du hunnit med i helgen.
    Det "finns ju ett liv" utanför syrummet också.
    Eller hur?

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Två dukar på en helg tycker jag är tillräckligt. De är supersnygga. Jag blir mer och mer sugen på en twisterlinjal..,

    SvaraRadera
  5. Jeg syns begge dukene dine er veldig fine, og det er bra å klare to duker i løpet av en helg. Så blir det spennende å se twisterløperen. Jeg syns det er så gøy å bruke twisterlinjal. :-)

    SvaraRadera
  6. Underbara dukar! Och vilka häftiga naglar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej! Två dukar på en helg! Ha, jag han inte sy mer än lite, lite i den jämförelsen. Tyvärr! Hade gärna sytt mera men det finns annat som "pockar" på. Square dance-tekniken är jättehärlig tycker jag, men nu börjar jag gilla min Hex´n More-linjal också. Det finns mycket i vår härliga hobby.

    SvaraRadera