måndag 9 april 2018

Mysterie kvilt

Helgen som gick var det fullt upp vid symaskinen, dels gjorde jag klar weekendbagen med allt vad det innebär med tanke på inläggen i bloggen om sömnaden av den. Sen hängde jag på Anna på Butiken Annalunda och Eva ”Bambis” evenemang att sy en mysteriekvilt. 
Jag hade i förväg ordnat vad jag behövde för att vara med så på fredag kom första delen som var att sy en nioruta eller rättare sagt nio st skulle sys. På lördagen kom del två och på söndagen del 3 och en bild på hur det skulle sys ihop. 
Va det roligt då? JAA men det var en utmaning eftersom jag vill ha kontroll och jag ser ofta framför mig hur slutresultatet kommer bli med de tyger jag väljer. Men inte den här gången eftersom jag inte visste slutresultatet. 
Hur som helst så sydde jag enligt instruktion men kände mig inte helt nöjd med resultatet. Jag skulle ha bytt ut dom ljusa bitarna i mitt charmpack mot något färggladare såg jag när jag hade alstret klart. Skam den som ger sig! Dit med en färgglad ram! Några bitar blev kvar så dom valde jag att använda till ramen, det blev bra tycker jag! 
Eva sydde en duk av sina överblivna bitar också en bra idé tycker jag. 
Men hur blev min topp då? Ja det är upp till betraktaren att avgöra, hiss eller diss?


Idag berättar Eva ”Bambi” på din blogg om detta evenemang så jag hänger med och inspirerar med mitt resultat

Det är jättekul att vara med på ett evenemang på avstånd och det får mig att tänka på när Eva ”Bambi” hade kurs i Japanskt pussel tekniken via internet, det va jättekul att lära sig en ny teknik! Fram för mer sånt i kvilt Sverige. 
I mina inlägg förra veckan kan du sy en weekendbag så som jag syr den. 

Må gott!
Heléne

3 kommentarer:

  1. Din mysteriekvilt blev jättesöt och kul med kanten som du gjort! Tack för ditt mönster på weekend-bagen, förmodar att den ligger kvar på din sida ett tag! Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Åh vilken inspiration på Visa och Berätta denna måndag!!Tack från Bambi

    SvaraRadera
  3. Jeg synes din mysteriquilt var riktig så fin slik den ble. Tilovers bitene gjorde seg fint i rammen.

    SvaraRadera