torsdag 19 april 2018

Utmaning klar

Min goa sykompis Pernilla Linered som jag träffade första gången 2011 på syvecka i Möklinta anordnad av Gittan Wäfors på Quiltstugan i Sala och jag ger varandra utmaningar lite nu och då, det är jätte kul! Dels att fundera ut vad man ska ge som utmaning och dels när det kommer ett paket i brevlådan som man ska fundera vad man vill göra av innehållet. 
Nu var det min tur att göra något, förutsättningen var 6st Fat Quarters med hjärttyger. Jag fick lägga till vad jag ville men alla tyger skulle finnas med. Tygerna var så fint paketerade med sidenband så jag ställde upp den på skärbordet för att kunna inspireras av dom. Rätt snart dök tanken av en organiser upp, mönster hade jag hittat på nätet sen tidigare men det verkade svårt! Några veckors ”gruvande” och jag tog tag i det, idag är den klar








Jag blev nöjd och hoppas att jag får godkänt av Pernilla som nu får se upp för nu är det hennes tur att bli utmanad, jag har en plan men det krävs lite förarbete.....

Vill du sy en organiser sök på nätet på ”Sew togheter bag”

Må gott!
Heléne

4 kommentarer:

  1. Den blev verkligen jättefin. :) Ser med spänning fram emot vad som kommer dimpa ner i brevlådan. Kram

    SvaraRadera
  2. Det var et godt valg du gjorde og sew together bag ble flott i hjertestoffet. Jeg har også sydd en slik, morsomt å sy den.

    SvaraRadera
  3. Your bag is so pretty with the red and black! I especially like the zippered sections on the inside.

    SvaraRadera
  4. You did an excellent job of using the fabrics, and the bag looks SO useful! I wonder what your challenge to her will be!

    SvaraRadera