onsdag 4 april 2018

Weekendbag del 2

Ja då är det dax för del 2 i hur jag syr en weekendbag. 

Nu är det dax att kvilta alla delar, gör detta på ett sätt som du tycker är fint. Jag har gjort så här:




Den del som är till dragkedjan kviltade jag så här:


Sen så renskär jag runt alla delar, då tar jag fram en ”skräp” skärmatta för att inte vadden ska slita på min stora skärmatta.


Sen rundar jag de övre hörnen på fram och bakstycket




Jag har en assiett till mall för det blir lämpligt tycker jag. 

I del 3 ska vi bl.a. sy på dragkedjan och då vill jag rekommendera Basting tape, lärde mig använda denna tape av Åsa Holmér på Quiltpassion när jag va med i hennes mönsterprenumeration. Sen syr jag inte en dragkedja utan den! 


Hoppas jag kan inspirera någon att sy en weekendbag. Kom ihåg att om du gör det så lägg gärna ut i socialamedier under hashtag #helenesweekendbag så att vi kan inspirera varandra med olika färgval. 

På fredag lägger jag upp del 3!

Må gott!
Heléne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar