onsdag 15 januari 2014

Lek med tygbitar

Som ni vet håller jag på att testa stripsmart linjalen. Många mönster baseras på att man sytt ihop 2st remsor, så jag har gjort det och leker nu med tygbitarna vilket mönster jag ska välja


Eller

Eller

Så nu är frågan, ska jag sy fler remsor och göra något riktigt av det eller ska jag sy ihop och låta det vara, en vacker dag så kan det bli något, fast det är ingen bra ide - tycker inte om UFOn. Men först vilket mönster?
Den här linjalen är riktigt rolig! Har idag beställt bok nr 2.

I mitt huvud snurrar lite chenille projekt för det vill sytjejerna lära sig på nästa kursdag och då vill ju jag ha lite förslag att visa upp, fast jag tror de flesta har klart för sig vad de vill göra, stolskuddar, kudde och tavla är några av deras tankar. Snacka om att det är roligt när dom sitter och syr alldeles ivriga att bli klara med täckena och tankarna på nästa projekt! Precis så är jag så jag tror jag lyckats inspirera dom - på både gott och ont kanske?! 

Må gott
/Helene

4 kommentarer:

  1. Jätte fina block du sytt av en av mina favvis linjaler .Jag hade valt block ntr ett och fortsatt med olika blå nyanser i ett större projekt!!
    Chenille är inte en dumt projekt det heller!!Lycka till och hoppas du blir lite klokare på detta råd!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Det er morsomt å legge puslespill med slike biter, og se hvor mange muligheter det er for å lage mønster!
    Jeg ville valgt alternativ en, men snudd noen av blokkene slik at det fremkommer blå og hvite stjerner, og så ville jeg laget det stort.
    Spent på å se hva du velger!

    SvaraRadera
  3. Du är inne i ett "spännande moment" nu när Du "möblerar om" med Dina block och funderar!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Den där linjalen verkar väldigt användbar! Snygga utlägg på rutorna. Det blir fint hur du än gör!

    SvaraRadera