måndag 20 januari 2014

Jag har bestämt mig

Häromdagen lade jag ut några bilder när jag lekte med tygbitar utskurna med Stripsmart linjalen, då funderade jag hur jag skulle sätta ihop dom, de som kommenterade och jag själv gillade bäst den ena, så här är jag nu

Det vita tog slut så jag fick köpa mer för jag ville ha fler än de 9 rutor jag först gjort. Just nu är toppen ca 86*124 cm, nu ska jag fundera om den ska bli större eller inte. Egentligen gillar jag mönstret som det är nu med dom mörkare hörnen och 3 på diagonalen av dom tygerna jag gillar bäst.
Mönstret kallas Cupsicles ur boken Strip-smart Quilts av Kathy Brown. 

Måndagkväll då ska vi kika in på Bambis Visa och Berätta måndag, hennes blogg hittar du på https://bambisyr-evaj.blogspot.se och där många inspirerande länkar. Det finns så mycket härlig kreativitet i stugorna i vårt avlånga land och vårat vackra grannland Norge!

Må gott!
/Helene

7 kommentarer:

  1. Det där var väldigt snyggt! Tror att jag måste kika lite i min bok också - så får vi se om inspirationen dyker upp.
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, det är ju jättekul och tänk så man kan variera den!

      Radera
  2. Din quilt är jätte fin hoppas du gillade att jobba med Strip smart linjalen!!Tack igen för du vill Inspirera oss och länka till Visa och Berätta ,måndag!!bambikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju jättekul! Så tackar som inspirerat!

      Radera
  3. Härligt utlägg, det kommer att bli snyggt! kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut. Stripsmart linjalen verkar också rolig, får väl skaffa en sådan.

    SvaraRadera