torsdag 9 januari 2014

Strip smart

Ikväll har jag äntligen tagit mig tid att testa Strip smart linjalen. Men så skulle jag välja vilket mönster jag ville testa. Valet föll på "The Birds" ur boken Strip-smart Quilts av Kathy Brown. 

Nu har jag sytt ihop en omgång och skurit ut dom och lagt ut för jag är så nyfiken att se hur det blir. Och så här blir det, vad tror ni?

Tror det kan bli ganska bra, vad det nu kommer bli. Jag syr några block så får jag se. Men klart är att den här linjalen kommer att bli använd.
Måste köpa mig bok nr 2 för mer inspiration.
Tack Bambi och Anna som inspirerat mig att prova den här tekniken.

Må gott!
/Helene

4 kommentarer:

  1. VISST är den bra och rolig att använda??och så många olika quiltar man kan sy!!Kul att du gillade den/Bambikram till dig

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med linjaler och det ser väldigt fint ut.

    SvaraRadera
  3. Jag har visst också den linjalen .Har inte ens tagit av plasten på den. Får väl ta med den till Möklinta och testa den .Ska bli kul att träffa dig.

    SvaraRadera