onsdag 1 januari 2014

Nyårsdagen

Nyårsdagen har förflutit som de gjort dom senaste åren, sovmorgon efter en jättemysig nyårsvaka med goda vänner och god mat hemma hos oss. Sen kommer höjdpunkten: Städa bort julen, jag älskar att städa bort julen. Sen bänkar man sig vid Ivanhoe och middag framför tvn.
Jag har faktiskt haft igång symaskinen också men bara för att laga ett par byxor. 
Annars har jag stickat en del de sista veckorna samtidigt som jag kan umgås lite med familjen. Jag har nu gjort tre axelvärmare. Det här är dom två senaste och en lila är på gång.

Jag har också påbörjat en sittdyna som jag stickar och sen tovar i maskin. Garnet är Drops Eskimo, 56 maskor slätstickning i 50 cm på stickor 9. Ni fattar hur fort det går. Den här blir grå/svart, en vän har beställt den. Så här ser det ut under arbetets gång 
Jag lägger upp en bild på färdiga resultatet sen. 

Jag vill passa på och Tacka för alla fina kommentarer från mitt senaste inlägg. Flera skrev att jag inspirerat, om ni bara visste vad de orden värmde!!! Så kul om lilla jag kan inspirera. För mig är det hur stort som helst. Så tusen TACK!
I morgon står jobb på schemat igen. Så är det väl dax att ta itu med nya projekt i syrummet. Vad det blir kommer jag dela med mig av här och på instagram, där heter jag heleneadamsson om ni vill följa mig.

God Fortsättning på 2014!
Må Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar