lördag 11 januari 2014

Tyginköp

Idag har jag och de flesta av sykurstjejerna varit på en liten tyginköps tripp. Dom handlade tyger till morgondagens kurs med temat stort och lätt. Det var jätteroligt att se och hjälpa alla med sina val av tyger. Alla ska sy samma modell, så vad roligt det kommer att bli att se dom uppsydda.
Modellen vi ska sy är den här

Dom här tre har jag gjort.
Jag köpte också lite tyg bl.a. så behövde jag fylla på mitt blåa förråd och dukvadden var slut. Det röda är till Arrowheadtäckets baksida och det med älgar bara behövde jag ;-)


Nu ska jag fortsätta med lite Stripsmart sömnad.
Å i morgon är det äntligen kursdax då får jag se många fina täcken födas. Lyckos mig!

Må gott!
/Helene

4 kommentarer:

  1. Så skoj med kurs.
    Var handlar man tyg däruppe i Jämtland? Kan vara bra med ev. restips när man kommer uppåt i landet.

    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Annemarlen, vi var till Revsund på Trä i Tyg öppet på lördagar, en butik i en lada mitt i skogen - jättemysigt och bra sortiment. Sen har vi Kälarne, där finns en jättestor butik med tyger, ett rum med quilttyger inte så jättestort quilttyg sortiment men väl värt ett besök. I Brunflo finns Mariannesquiltbod öppet några kvällar i v och efter överrenskommelse tror jag. Och i Östersund finns en tyghörna i Panduro med bra urval. Norröver vet jag inte. Välkommen till Jämtland!

      Radera
    2. Tackar, ska skriva upp dina butikstips. Bra att ha tillhands i sommar.
      Lycka till nu med kursen./AM

      Radera
  2. Jag längtar också efter våran start som är på torsdag!!Jätte fina tyger har du nu i din hand ..spännande för snart dyker de nog upp i en ny quilt!!Ha det så kul imorgon !!Bambkramar

    SvaraRadera