lördag 31 maj 2014

Inköp

Idag styrde jag bilen mot Revsund och Trä i tyg, för att inhandla vadd och baksida till lövquilten som jag kallar den. Det gjorde jag så nu ligger den mackad och inväntar att jag ska få lust att Quilta det. 
MEN som vanligt när man åker till Birgit är det svårt att köpa bara det som står på inköpslistan! Känns det igen? 100% säger antagligen JA på denna fråga! Så med hem följde även:


Tyget i botten låg på 50% hyllan och lockade väldigt mycket till ett watercolor projekt, ser ett hjärta framför mig. 
Väl hemma så upptäcker jag att jag har inte nog med grid så då fick jag lov att beställa lite sånt hos Gittan. Ja det ena ger det andra! 
De andra tygerna är "bra att ha" tyger.

Må gott!
Helene

2 kommentarer:

  1. Ja absolut känner jag igen mig! Går inte att kliva in på Quilterian utan att komma ut med 50% (minst) mer än man tänkt sig!
    Du gjorde fina fynd!

    SvaraRadera
  2. Åh så fin kattparad framför söta hus:))

    SvaraRadera