torsdag 1 maj 2014

Trist vecka

 I måndags blev jag varslad, så mitt engagemang har varit på noll, orkade inte med att delta i Bambis visa och berätta, inte har jag sytt något heller. Jo jag vet att man brukar säga att det föds något bra ur kriser men jag måste landa lite i allt innan jag kan se det. Mista alla arbetskamrater är nog det värsta för vi har så roligt på dagarna. Jag jobbar på Evry och dom har valt att stänga hela vårat kontor, vi är 11 fast anställda och 1 timvikarie som mister jobben. Lojal som jag är så tänker jag inte sätta mina tankar om företaget i skrift! 
Mina arbetsuppgifter de senaste 5,5 åren har varit som kontoadministratör åt SÖS, och det kommer jag sakna, kontakten jag haft med alla ITsamordnare där - fantastiska människor! 
Hur som helst idag var en ny dag med nya möjligheter och det är ju bara jag som kan se till att jag har det bra så vad göra? Jo vår lokala tyghandlare Birgit på Trä i Tyg skrev igår på Facebook att hon skulle ha 15% på allt. Så jag och grannen Ulla åkte dit och fyndade se vad mycket fint jag köpte

Sen har jag varit på 11års kalas. Ätit en god middag med ett glas gott vin till. Så det blev en bra dag!
En dag i taget så kommer allt ordna sig!

Må gott!
Helene

2 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt!!!Men du har alldeles rätt inriktning ,,det kommer att bli något bra tillslut !!Nu har du ju som tur är din hobby och den kan läka alla sår man har i själen men tyvärr inte i plånboken!!Tror att det kommer att bli bra!!Bambikramar i massor till dig

    SvaraRadera
  2. Det var inget roligt! Men du har rätt inställning och det lustiga i kråksången är ju att det brukar öppna sig nya möjligheter när man som minst anar det. Man vet aldrig när det händer! Jag håller tummarna för dig!
    Och som evaj säger; vi har ju en underbar hobby som kan hjälpa till ibland!
    Kramisar

    SvaraRadera