söndag 11 maj 2014

Sy med systrarna

Idag har jag haft Sydag med mina systrar. Så roligt att sy eftersom all inspiration försvann när vi varslades. Men nu börjar jag förlika mig med tanken och börjar tänka framåt. Jag sydde på toppen som ska bli en födelsedagspresent så nu är det bara ramarna kvar. Det är sytt i Bali tyger som är så härligt och roligt att sy i.

Jag har köpt detta som ett kit från Gittan Wäfors på Quiltstugan i Sala hennes webbutik hittar ni på www.wafors.se

Jag har nog lyckats få med mig en av mina systrar på sommarens syvecka - jättekul! 

Må gott!
Helene

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad snygg den var och va kul att en att dina systrar ev ska med. =) Längtar verkligen till den veckan, samtidigt som det inte får gå för fort dit. Måste ju hinna med en låång härlig sommar först. Men längtar verkligen i alla fall. Dubbelt. =) KRAM

    SvaraRadera
  2. Att Du syr tillsammans med Dina systrar låter så kul, tycker jag.
    Ett trevligt sätt att umgås på!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Håller med Dolores!!Jätte kul!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Vacker topp du sytt. Det blir så fint när man syr i melerade färger.

    SvaraRadera