måndag 21 april 2014

Scraps

På många bloggar läser och ser man fantastiska arbeten gjorda av scraps, jag är dålig på att ta reda på rester eller värdelös rent ut sagt! Idag skiner solen äntligen här och då vill man ju passa på att lapa lite D-vitamin, dock har ju jag liiite svårt att bara sitta eller ligga i solen men med något för händerna går det bra. Så idag drog jag ut en scrapslåda, rullkniven,  linjal och matta! Nu skulle här skäras scraps. 

Och Bambi skriver ofta på sin blogg att 2,5" rutor är bra så då satsar jag på det. 
Jösses vilket jobb, syns knappt i lådan och jag satt i flera timmar! Men det blir väl fler dagar. 
Vad jag ska sy av dom har jag ingen aning om, men jag kommer kika runt på bloggar och låta mig inspireras, så kanske en vacker dag blir det något. Apropå inspiration, det är måndag och Bambis "Visa och Berätta" måndag på http://bambisyr-evaj.blogspot.se

Kanske blev du lite inspirerad att skära lite i dina scraps!

Må gott!
Helene

6 kommentarer:

  1. Helene kolla att du skrivit rätt bloggadress på min länk!!

    Det är en mycket bra INSPIRATION du visa oss idag ,2,5x2,5 inch är toppen att ha på lut färdigskurna i en låda!!Tack för du ville länka till Visa och Berätta.måndag!!Bambikramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, hade missat ett t, men fixat det nu!

      Radera
  2. Åh vad det ser mysigt ut att stå ute i solen och skära scraps - nytta med nöje!!!! Jag har inte heller varit så duktig på att ta vara på småbitar men blir bättre och bättre. Försöker numera skära upp överblivna tyger från avslutade projekt så fort de är klara, då blir det inte så mycket åt gången. Du får trösta dig med att man ibland behöver större scrapsbitar också;) Må så gott.

    SvaraRadera
  3. Jag har en korg där även jag samlar 2,5" tygbitar för "kommande dagar och scrapsprojekt" faktiskt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Det er flott å kombinere soling og skjæring av rester! Jeg prøver å skjære etter hvert. Det lærte jeg etter å ha hatt en kjempejobb med kurver fulle av scraps. Og går du på bloggen min og ser under etiketten "rester" ser du hva jeg har sydd. Men jeg har massevis av ferdige kvadraten liggende.....
    Lykke til! Spennende å se hva du får ut av restene dine!

    SvaraRadera
  5. Man behöver inte veta innan vad man ska sy av sina rutor, helt plötsligt en dag får man en idé och så har man rutorna redan färdigskurna. Lycka till! Kram

    SvaraRadera