lördag 5 april 2014

Nya gardiner= Ny duk

Igår hade jag en ledig dag, så då hade jag lust att städa köket. Putsade fönster och bytte gardiner, dom jag satte upp köpte jag förra året och tänkte då sy en ny duk till men det blev inte. Idag har jag börjat och just nu ligger den och torkar efter ihop limningen. Så här ser den ut just nu

Den här tulpanduken har jag gjort flera av. Mönstret är ut Quiltmagasinet 1-2013.
Planen är att göra den klar i morgon.

Den här gav min svägerska sin svärmor. Jag har nog visat den förut, men det är ju kul att se och jämföra samma mönster i olika färger.

Den här ligger just nu på vårat matsalsbord i vardagsrummet där vi har rött-svart-vitt.

Det var lite tulpandukar så här på lördagkvällen!

Må gott!
Helene

4 kommentarer:

  1. Åhh, vad snygg den blir! En riktig vårduk! De andra är minst lika snygga även om de påminner lite mer om julen.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika ett mönster blir pga. tyger och färger!!
    Jag flyttar nog in i erat vardagsrum eftersom det är mina färger!!ha en fortsatt trevlig
    lördagskväll!!Bambikramar

    SvaraRadera
  3. Ja, morsomt å se hva forskjellige farger gjør med uttrykket! Flotte alle sammen!

    SvaraRadera
  4. Attans vilken läcker tulpanlöpare!!!
    De är superfina i alla färgställningarna.
    kram Gunilla

    SvaraRadera