fredag 17 oktober 2014

En speciell dag!

17 oktober är en speciell dag i vår vänskapskrets, nu ska jag berätta en för oss fantastisk historia! 
Lena och Jenny är klasskamrater från grundskolan. På högstadietiden började Lena och jag umgås. Runt 20 års åldern började jag umgås med Jenny då vi läste på komvux, men vi har väl alltid känt till varandra då vi bor på en liten ort.
1995 läser Lena till barnmorska och gör sin praktik på Östersunds BB i oktober. 
Jenny väntar sitt andra barn och tiden går ut 7 oktober på min namnsdag. Jag skojar och säger att hon kommer att föda 17 oktober. 
17 oktober 1995 ligger Jenny på förlossningen och barnmorskan kommer in och säger något i stil med att snart kommer en barnmorskeelev som ska få vara med, efter en stund kommer Lena in och får förlösa Stina! 
Jag får äran att vara hennes Gudmor.
1996 i oktober väntar jag mitt första barn, tiden går ut 6 oktober på Jennys namnsdag! Men går över tiden 11 dagar. Lina föds på Östersunds BB på Stinas 1 årsdag! 
Samma dag på em föder Lena sitt första barn på Sundsvalls BB Ida! 

Idag fyller Lina och Ida 18 år och Stina 19 år stort Grattis till er!

Visst är det en härlig historia! Och det bästa av allt är att få följa dessa tjejer genom livet! 

Vår Lina

Ida

Stina

Må gott!
Heléne

1 kommentar:

  1. Bra jobbat av er alla tre! En riktigt varm och god historia. Ha en bra 17 oktober!
    Ally-Marie

    SvaraRadera