tisdag 4 mars 2014

Bild

Vad det är roligt att få "live"bilder på det man sytt och få se att det används! Idag kom den här bilden till gammelmoster, på lille Edvin på tur i vagnen, visst är han söt!

Ja jag har fått lov av mamma att visa bilden!

Man lär så länge man lever, det är sant! Idag har jag lärt mig från bloggen Tankar om tyg att tekniken jag sytt i många år heter Seminole och härstammar från indianerna. Hon och flera som kommenterat var inte så förtjusta att sy den tekniken, men jag gillar den. Här har jag gjort 3cm remsor och då blir det så smått och gulligt, tycker jag!
Just den här lilla medicinneccen har många år på nacken men den fyller sin funktion och är alltid med mig!

Jag passar på att länka till Bambi i sista stund till hennes Visa och Berätta!
http://bambisyr-evaj.blogspot.se

Nu ska jag inta syrummet för att sy på en hemlis som jag vill ha klar!

Må gott!
Helene

1 kommentar:

  1. Seminoleteknikken er fin, det synes jeg også!
    Nydelig gutt, han kan virkelig kose seg i vogna med både saueskinnspose og flott Edvin-teppe!

    SvaraRadera