söndag 30 mars 2014

Ännu en helg

Ja ännu en helg börjar gå mot sitt slut. Jag har inte sytt så mycket, igår njöt jag i vårsolen.
Idag har vi haft en sykursdag och jag hann också med att sy. 
Jag fick till toppen på en twisterduk och började på en Yvetteväska. Båda dessa alster är beställda så det är bara att sy vidare. 
Här en bild på den färdiga toppen som ska till en väns sommarstuga och tjänstgöra som diskduk.

Idag blev Evy klar med sin topp från vårat tema "stort och lätt", som jag berättat om i tidigare inlägg, visst blev den fin!

Må gott!
Helene

2 kommentarer:

  1. Vårlig og fin duk du syr!
    Teknikken i teppet du viser har inspirert meg i flere tepper som jeg viser på bloggen min. Morsom teknikk, enkel og med fin effekt! Så takk for inspirasjon!

    SvaraRadera
  2. Det var en rolig idé att lägga in bakgrundstyget emellan. Tack för tipset. Jättefint.

    SvaraRadera