lördag 9 juli 2016

Dop

Så kom då dagen när vi skulle ge bort Fancy Forest täcket jag jobbat med. Vi fick äran att delta på lille Malkins dop, jag är hans gammelmoster. Så här blev dopgåvan 

Jag valde bort en fjäril och satte dit ett block  med hans namn broderat istället, tycker att det blir personligare så. 
Så kul det har varit att sy detta mönster, har svårt att välja ett favoritblock, jag tycker ugglornas arga utseende är helt underbart samtidigt som jag gillar de näpna rävarna så kombinationen är perfekt tycker jag. 
Jag valde alltså att sy den mindre varianten, den större är 4 såna här mindre tillsammans. 
Jag kviltade i dikena och med en pressarfots bredd runt de olika djuren. 
Hoppas nu att mottagaren tycker om det och vill använda det på sina äventyr genom livet. 

Må gott
Heléne

3 kommentarer:

  1. Så fin!! Kul idé att sy dit namnet på mottagaren!

    SvaraRadera
  2. Den är bara så fin och kommer säkert att uppskattas.

    SvaraRadera