måndag 23 november 2015

Kurshelg

I helgen som var hade jag kurs både lördag och söndag, några var med båda dagarna och några den ena. Jag visade twister och arrowhead sen hade jag med lite olika necessärer och julsaker som inspiration och jag visade lite mugrugs, saxhållare, förvaring till telefonens headset och kortförvaring. De flesta ville prova twister så jag tänker visa några alster:
Elin jobbade på som bara den och fick till en duk! Elin går på högstadiet och är redan så duktig att sy.....


Det här är Elisabets hon gjorde också en duk av två block

Likaså Ninni av dessa  block

Tina valde att göra en duk av tre block

Ulla valde att göra en krans som hon nu har ramen kvar på

Elisabet sydde också en "Susie" antar att det inte är den sista, alla som sytt dom vet ju att de är beroendeframkallande. 

Annika fortsatte med sitt Day & Night täcke, hon kom så långt att hon nu ska börja quilta.
Vem tror på att hon aldrig sytt? Hur fint som helst blir det!
Liksom Day & Night så testade vi på "snabba rutan" förra gången, den valde Ninni testa på nu

Sen har vi Maria som sydde på flera julklappar och just därför vill jag inte lägga upp någon bild här. 
Min jätte trevliga helg avslutades med julkonsert i Östersund med Magnus Carlsson och Shirley Clamp- jättebra!
Som min storasyster Maritha överraskade med! Visst är jag lyckligt lottad!!

Bambi ber om inspiration på sin blogg idag i "visa och berätta måndag" hoppas detta inspirerar till vår härliga hobby!
 Kika in där och låt er inspireras!

Kram på er!
Heléne

7 kommentarer:

  1. Tack Helene för din länkning och all den inspiration från eran kurs du ger oss på Visa och Berätta måndag!! Tacksam Bambi

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg du har haft och du har verkligen inspirerat dina "elever", roligt att de fastnade för Twister-linjalen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du har haft och du har verkligen inspirerat dina "elever", roligt att de fastnade för Twister-linjalen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Twister linjalen kan brukes til så mangt! Takk for inspirerende blogg innlegg! :)

    SvaraRadera
  5. Vad härliga alster dina elever åstadkommit måste tyda på en bra lärare. Kul att höra att det är återväxt i quiltingen i så unga år.

    SvaraRadera
  6. Vad härliga alster dina elever åstadkommit måste tyda på en bra lärare. Kul att höra att det är återväxt i quiltingen i så unga år.

    SvaraRadera