torsdag 14 augusti 2014

Mugrugs

Idag har jag påbörjat julklapps sysslorna. Jo det är sant, ska vara ute i tid i år har jag tänkt. Men det kan även sluta med att  jag ger bort dom före! 
Det är 6st mugrugs som jag sytt. Tyget köpte jag på syveckan hos Gittan på Quiltstugan, det är så fint! Det var Gittan som sydde några och vips var vi flera som föll för tyget!

En annan sak jag köpte på syveckan är dessa klämmor, och jösses vad glad jag är för dom!
Så enkelt det blivit och inte skär man sig heller när man syr avslutningskanten! 

I mina öron har jag haft boken "En liten värld" av Åsa Hellberg, uppläsare Kerstin Andersson. Kerstin är en favorituppläsare! Den tog precis slut så då har jag laddat ner "Crossiants till frukost" av Annika Estassy, Kerstin uppläsare även här! 
Jag har Storytel, vilket jag tycker är jättebra! Sen jag skaffade det förra sommaren har jag lyssnat på jättemycket böcker, främst när jag syr!
Lyssnar ni på böcker? Har ni någon favorituppläsare?
Tipsa gärna på kommentarer om det är någon bok jag måste lyssna på! 

Må gott!
Heléne 

3 kommentarer:

  1. Underbara Mug Rugs och helt suveräna ge bort saker jul nyår eller till helgen !!Vi hade det jättebra i mina två grupper idag men nu är jag trött ...men lycklig och så fick vi husera i Annas spetsdragkedjor också....Kramis

    SvaraRadera
  2. Flotte brikker for en te-elsker!
    Jeg hører ikke på bøker, orker ikke noe rett i ørene, men leg leser masse! Nå er det ÆRE av Elif Shafak. Anbefales

    SvaraRadera
  3. Dina mugrugs är underbara - tyget är fantastiskt fint! Tänk, jag köpte också dessa klämmor under sommaren och fullkomligt älskar dem. De är också fantastiskt bra när man ska sy ihop väskdelar som kan vara lite bångstyriga.
    Kramisar

    SvaraRadera