lördag 2 november 2013

Skön lördag

I somras när jag var på syvecka lärde jag mig använda Marti Michells logcabin linjal och gjorde det här täcket
Idag har jag skurit ut till 24 nya block
Jag har sytt ihop några för att stilla nyfikenheten
Det roliga med dom här blocken är att det är Anna på ButikenAnnalunda som valt tygerna, jag sa att jag tänkt beige/gammelrosa/vinröd och dom här fick jag hemskickad och blev jättenöjd ! 
OBS! Täcket kommer inte innehålla en gnutta svart som det lätt slutar med när jag själv väljer färger.

Jag har också bakat tårtbottnar för vi har den stora äran att få delta när lille Loui ska döpas nästa helg. Och vi tar med doptårtorna som present.
Delar med mig av receptet som jag tycker är jättebra! (Kan inte hänvisa varifrån det kommer då jag haft det mer än halva livet, handskrivet på en lapp)
3 ägg
3 dl strösocker
1dl varmt vatten
3 dl vetemjöl 
1,5 tsk bakpulver
175 grader i 30 min

Må gott!

3 kommentarer:

  1. Så flotte log cabiner, både den ferdige og den du har begynt på! Den linjalen er kjekk, jeg holder med flere tepper, små og litt større, med den som utgangspunkt.
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Log Cabin är ett block som jag aldrig tröttnar på att se!
    Det är fina "varianter" båda två som Du visar oss, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Log Cabin är ett av mina favvis mönster som alltid går hem oavsett i fintyger eller scraps..Anna har valt fina tyger till dig och ditt nya alster!!Bambikram denna sena timma

    SvaraRadera