måndag 27 februari 2017

Många dukar blir det

På sista tiden har det blivit många dukar, i lördags var vi på kalas och som present hade jag sytt Tyger & Tings Franska lilja
Jag köpte ett kit men sydde inte precis enligt mönstret, inget ovanligt för att vara mig. Jag brukar ta bort eller lägga till lite som jag vill. Jag kviltade med frihandskviltning, förstärkt raksöm och applicerade liljorna med langettsöm. 

I går sydde jag 3 duktoppar, det är vänner som vill ha. Jag brukar sy flera och sen kvilta, nu är dessa inte klara men jag visar dom ändå




En annan duk som också väntar på kviltning är Stjärnduken sydd av ett mönster från Quiltbiten, här är jag inte på det klara hur jag ska kvilta, om jag ska "gå bananas" eller inte. 

En annan vän ville ha en ny duk, till sig själv och jag fick fria händer, hon ville ha den i rosa, vitt, svart och ev grått. Den blev så här
Inte en gnutta svart, ovanligt för att vara jag om någon vill ha svart. En Island Chain duk, dom är kul att sy tycker jag. 

Idag på Bambis blogg, har hon utlottning så jag tänkte vara med och prova lyckan. Hon skriver också om hur vi ska kunna sprida vår hobby till de yngre. Jag har en 14 årig tjej med på mina kurser vilket är jättekul! Jag frågade henne om inte hennes vänner tyckte om att sy men det gjorde dom inte. Fast jag har svårt att tro att vi är ett utdöende släkte, jag tycker vi fått snurr riktigt på sömnaden här i vår by tack vare kurserna. Många nya har sett hur kul det är och blivit "bitna". Men vi kämpar på och fortsätter inspirera, gå in hos Bambi delta i lotteriet och följ länkarna till bloggar runt om i världen http://bambisyr-evaj.blogspot.se/2017/02/valkomna-till-visa-och-beratta-mandagnr.html?spref=fb&m=1

Må gott! 
Heléne

7 kommentarer:

  1. Underbart härliga dukar du har sytt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Vad flitig du varit och de är jättefina alla. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Vilken produktion och fina är de också dina dukar!

    SvaraRadera
  4. Jätte fina 'toppar' du har sytt. Lycka till med quiltningen:))

    SvaraRadera
  5. Många fantastiska dukar har du sytt!!! Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Her var det mange lekre duker!
    Tusen takk for at du deler :)

    SvaraRadera
  7. Her var det mange flotte løpere :-D

    SvaraRadera