måndag 5 oktober 2015

Lite inköp

Dagen efter mitt besök hos Birgit på Trä i Tyg fick jag förfrågan om att sy ett babytäcke, så i lördags återvände jag dit för inköp (för det fanns ju naturligtvis inte tyger i hyllorna). Blått och vitt var önskemålet. Väl där köpte jag tyg till täcket och köpte lite brun/beiga tyger till en duk ville ha turkos till men de hon hade tyckte jag var för skarpa så valet föll på ett rostfärgat tyg. Väl hemma fann jag ett turkost tyg som passar så vi får se hur det blir i slutänden. 

Jo jag köpte även förra julens favorittyg. 
Igår började jag sy babytäcket, ni får se en bit av det, så att jag inte avslöjar vem som ska få det, namnet är broderat på det. 

Just nu ligger det och väntar på att limmet ska torka så ska det quiltas sen.  Undertiden börjar jag med duken. 
Det var vad jag tänkte inspirera med idag på Bambis "Visa och berätta" måndag, hennes blogg och länkar till en massa annan inspiration hittar ni på http://bambisyr-evaj.blogspot.se

Må gott!
Heléne

4 kommentarer:

  1. Åh så fint och vilka härliga broderier.

    SvaraRadera
  2. Tack Helene för din länkning och den inspiration du ger oss alla idag på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket jättehärligt babytäcke.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera