söndag 13 september 2015

En vecka går fort...

I morgon har vi varit hemma en vecka efter Londonresan. Så roligt vi hade, besökte Buckingham Palace och Jennys familj. Där blev vi bjudna på middag två kvällar, jättegott och trevligt. Vi bakade tårta till Thomas 4års kalas med tema Paw patrol. 
Här är jag med barnen, Thomas och Sofia (mamman har gett tillåtelse att lägga upp bilder)

Jenny i bakartagen

Barnens farmor från Australien var också på plats för kalas.

Mamman Amanda bakade kakor med form av hundben

Så här blev tårtan, den färdiga sockerpastan betedde sig inte så som den vi är van i Sverige men jubilaren älskade sin tårta ändå! 

Gardenparty.


Och jubilaren själv

När Jenny var på kalas strosade jag runt i Putney här tar jag en kaffepaus vid Putney Bridge

Besökte en rosenträdgård, det mesta var utblommat men några rosor blommade än och doften var ljuvlig


Att besöka slottet var en väldig upplevelse för mig som gillar kungligheter
Man får ju inte fota inne så här är några bilder från utsidan


En kunglig fika är väl självklar?!

Sist en bild på Jenny och mig på väg hem

En weekend att minnas! Tack Jenny att jag fick hänga på dig och Tack till familjen Murphy för er gästfrihet! 

Må gott!
Heléne

1 kommentar:

  1. Ser at du har hatt fine dager i London. Besøk på slottet, og parade, og selskap (kalas) med blå kake... Ja, det hadde vi til 2 årsdagen til min sønn, da vi bodde i Brighton i 1987. Ja, det er så annerledes enn det vi er vant til her i Norden, så blå kake bare måtte vi ha. De så veldig gode ut de "kongelige" kakene også. :-)

    SvaraRadera