måndag 20 april 2015

Lite av varje

Igår hade vi Sykurs dock var det stort mannfall så med mig var vi bara 4st, det gjorde att jag hade tid att limma hexagoner, de är 1,5 cm eller 0,6"


En stjärna provsydde jag också, ja provsyr gör jag när det gäller handsömnad. Nu ska dessa sys ihop så får jag se vad jag hittar på av dom.

Anki sydde sig en blus av mönster ur senaste Ottobre dam och Ann-Sofie sydde ett par tights.


Maritha sydde en klänning men den kom inte med på bild, den var i puderrosa Jersey med rynk i sidan -Jättefin även den.  Ann-Sofie sydde även en klänning till tightsen, nu kommer lilla Ellen bli fin i sommar.


Lite handsömnad och lite klädsömnad blir mitt bidrag till Bambis "visa och berätta" inspirationsmåndag på http://bambisyr-evaj.blogspot.se 
Nu ska jag inspireras av alla andra duktiga bloggande hantverkare.

Må gott
Heléne

5 kommentarer:

  1. Herlig å se så mange sekskanter som er klar for sammensying. Vil gjerne se mer av stjernene dine etterhvert også.

    SvaraRadera
  2. Det blir spennende å se hva alle sekskantene skal bli til. :-)

    SvaraRadera
  3. Små och många hexagoner, ska bli skoj att se vad du gör av dem! Har blivit rejält "biten" av denna handsömnad, inte trodde jag att handsömnad kunde vara så kul. kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Det var riktiga minihexagoner du har sytt, jag gillar också handsömnad av dessa.
    Kram

    SvaraRadera