fredag 6 december 2013

Paper piecing...

... Är en rolig teknik, framför allt för att det blir så rakt! Det här är en mini bonad jag sytt med den klassiska tulpanen. Undra om inte alla som sytt denna teknik gjort just denna.
När jag har varit på utställningar så har jag sett den i många utföranden och storlekar. Vilket är ditt favorit mönster i paper piecing? Eller tycker du inte om den här tekniken?

Ikväll blir det att läsa nya numret av Rikstäcket i reklampauserna på Idolfinalen.

Må gott och Trevlig helg från ett vintrigt Bräcke!

3 kommentarer:

  1. Kjempefine miniblokker, men det er for pirkete for meg! Eneste handsom er lukkekanter.......
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Grete, jag har sytt denna på maskin! Jag gillar inte heller handsömnad!

    SvaraRadera
  3. Så små och söta. Jag är ingen fantast över det här med paper piecing. Tröttnade lite på den tekniken då jag sydde min krubba. Den är jag förvisso nöjd med, men jag började som nybörjare på den och det tog sin tid. Men visst blir det fint. =)

    SvaraRadera