måndag 23 maj 2016

Island Chain klar

Nu är min duk i Island Chain klar


Jag har sytt den efter mönster i Quiltemagasinet 6/2015. En teknik jag länge velat prova och nu blev det av! Fler kommer det att bli helt klart! 
Den här veckan är den första sommarveckan i Möklinta, jag ska dit v31. Varje år brukar det vara något som blir årets grej/teknik väntar med spänning för att se vad det blir i år, kanske jag kan inspirera dom med denna duk! 
Jag tänker i alla fall försöka inspirera med den hos Bambis "visa och berätta" 

På tur härnäst står att göra klar en french brand duk jag började på för flera månader sen alltså ett UFO!! Gillar inte att ha en massa ofärdiga alster. 
Såg ni stickväskan?


Må gott!
Heléne

3 kommentarer:

  1. Tack för din medverkan på Visa och Berrätta måmdag samt den inspiration du bjuder oss på!!Bambikram♥

    SvaraRadera
  2. Gillar din stickväska! Jättefin!!

    SvaraRadera
  3. Kanonfin duk.Jag älskar allt med kedjeeffekter. Perfekt tygval och quiltning.

    SvaraRadera